برای اطلاع سریعتر از برنامه ها در شبکه های اجتماعی ما عضو شوید..

بیانیه شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد

بسم الله الرحمن الرحیم»
«وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»
و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که رستگار خواهند بود (آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل عمران)

تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت اتفاقی مبارک و خوشایند است که امسال شاهد آن هستیم؛ همزمانی نوروزباستانی و ماه مبارک رمضان، بیش از پیش باعث بروز پیوند درونی فرهنگ ایران با دین مبین اسلام شده است و باید این تقارن مبارک را به فال نیک گرفت.
عموم مردم مومن دارالعباده به ویژه مسئولین استان، باید توجه داشته باشند که فرصت نوروز و حضور مهمانان نوروزی دراستان، غنیمتی است برای انتقال آیین های مذهبی و سنتی یزد به این مهمانان عزیز.
اما متاسفانه در هفته های اخیر شاهد حوادث تلخی بودیم که کام مردم دارالعباده را تلخ کرد که می‌توان به هنجارشکنی برخی مسافران در پوشش و تظاهر به روزه خواری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد. اگرچه نیروهای مردمی آمر به معروف و ناهی از منکر تلاش کردند تا این مشکل را مدیریت کنند ولی عملکرد نهادهای متولی برای حمایت از آمران به معروف و همچنین برخورد با اصناف متخلف، جای سوالات بسیاری را باقی گذاشت که نیاز است مسئولین امر در این زمینه گزارش خود را به مردم استان ارائه کنند. همچنین لازم است در ادامه روند همکاری گروه های مردمی و نهادهای متولی ادامه پیدا کند و شاهد تقویت این جریان در آینده باشیم.
متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که بعضی از اساتید، بزرگان و مسئولین انقلابی استان در رسانه های مختلف به انجام مصاحبه ها و صدور بیانیه های مختلف بر علیه یکدیگر پرداختند و اختلاف نظرات موجود در مورد جزئیات یک حادثه را به رسانه ها کشاندند. در این بین بعضی افراد دیگر نیز با نیت های مختلف در این آتش دمیدند. با ادامه این روند متاسفانه بعضی سرمایه های معنوی استان به تخریب و موضع گیری علیه یکدیگر ادامه دادند و در این بین، بهره اصلی را دشمنان جریان انقلابی در داخل استان، کشور و رسانه های خارجی بردند. به خصوص اینکه موضوع کلی این تعارض ها « برخورد با آمر به معروف در موضوع حجاب» است که برجسته شدن آن را در رسانه ها و فضای عمومی جامعه، در راستای اهداف خود می دانند.
اکنون باید تهدید پیش آمده را به فرصت تبدیل کرد و از تمرکز بر حواشی و غافل شدن از اصول مهم پرهیزکرد؛ اینک زمان آن است که همت و تلاش جریانات مردمی بر احیای بدون عیب و نقص و همراه با ظرایف خاص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه معطوف شود و هر روز شاهد به میدان آمدن جوانان انقلابی برای پررنگ کردن تعالیم دینی در جامعه باشیم، از طرفی دغدغه فرهنگی و اصلی مسئولین استان باید شناسایی مشکلات کار و تلاش برای برطرف کردن آنها باشد و هر چیزی که این روند را منحرف کند نادرست است. امیدواریم که اساتید، بزرگان و مسئولین انقلابی استان با بصیرت خود راه امید دشمنان و سوءاستفاده کنندگان را بسته و به نگرانی جریان‌های انقلابی و مردم عزیز استان پایان دهند.
در مورد حادثه پیش آمده در باغ دولت آباد یزد، روایت دو برخورد وجود دارد که لازم است در این باره به دو موضوع توجه شود. در برخورد اول، فارغ از هرگونه پیش فرض روند حقوقی پرونده بررسی شده و با رعایت بی طرفی و طبق ضوابط قانونی و شواهد موجود حکم مناسب صادر شود. هرگونه شبهه و اعتراض نیز طی روند حقوقی و قضایی پیگیری و با بررسی مجدد بهترین رای صادر شود. موکدا تاکید می شود که محل برسی این پرونده در قوه قضائیه است و به هیچ وجه نباید انتظار داشت بتوان این روند را به درستی در رسانه ها به سرانجام رساند. در برخورد دوم که بیست دقیقه بعد از برخورد اول رخ داده است، قطعا بانوی یزدی آمر به معروف مظلوم واقع شده و مورد آسیب قرارگرفته است. سپس به واسطه برخی رسانه مورد حملات ناجوانمردانه و قضاوت قرار گرفت. در اینجا لازم به ذکر است نیروهای مردمی که در جهاد فرهنگی به میدان می آیند باید مورد قدردانی قرار گرفته و از کسانی که در این راه آسیب می بینند حمایت شایسته صورت گیرد.
درپایان، جریان دانشجویی استان ضمن اعلام همکاری فکری و عملی در راستای احیای ارزش های دینی ازجمله امربه معروف و نهی ازمنکر(زبانی و نوشتاری)،حمایت خود را از نیروهای مردمی حاضر درصحنه اعلام می‌دارد؛ همچنین ما دانشجویان استان، از عموم مردم مومن دارالعباده، خصوصاً صاحبان فکر و قلم، طلاب و روحانیون،مجموعه های فرهنگی و…. دعوت می‌کنیم که جریان مردمی را در راستای احیای امربه معروف و نهی از منکر و حفظ حرمت ها و ارزش های دینی یاری کنند.

و الی الله عاقبه الامور
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد

ارسال دیدگاه